"نقش NFT ها در متاورس و آینده مشاغل" در نشست آینده مشاغل جهاد دانشگاهی بررسی شد

با حضور عضو شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم:
"نقش NFT ها در متاورس و آینده مشاغل" در نشست آینده مشاغل جهاد دانشگاهی بررسی شد

سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده که با عنوان "نقش NFT ها در متاورس و آینده مشاغل" برگزار شد گفت: NFT ها یا توکن ها ارتباط نزدیکی با متاورس دارند و می‌توانند نقش مهمی در آینده مشاغل و مشاغل آینده ایفا نمایند.
به گزارش بازارکار، دکتر احسان بیک زاده دکترای مهندس کامپیوتر و عضو شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده  جهاد دانشگاهی با تشریح ابعاد"نقش NFT ها در متاورس و آینده مشاغل" خاطرنشان کرد: NFT ها به‌زودی دنیای اشتغال را متحول خواهند کرد و هر چه زودتر دنیای تجارت و اشتغال پیامدهای آن را درک می‌کند و خیلی زود می‌توان از این روند جدید سرمایه‌گذاری نمود.
وی در این نشست که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد گفت: NFT ها یا توکن که ارتباط نزدیکی با اقتصاد دیتا در دنیای متاورس دارند، موضوع بسیار مهمی است و این امر به‌طور فزاینده‌ای در میان هنرمندان، چهره‌های ورزشی و صنعت بازی‌های ویدیویی محبوب است.
دکتر بیک زاده با اشاره به اینکه عناصر مهمی تشکیل‌دهنده متاورس هستند گفت: ارز دیجیتال، بلاکچین، تعاملات اجتماعی و NFT این چهارعنصر تشکیل‌دهنده متاورس هستند، بنابراین در دنیای متاورس ارزش و مالکیت تولیدات مختلف مثلاً تولیدات هنری که بسیار در این فضا اهمیت دارد از طریق NFT حفظ می‌شود.
این کارشناس، دسترسی به متاورس را در استفاده از NFT  ها مهم ارزیابی کرد و در ادامه به تفاوت بین دیجیتال کوین و توکن پرداخت و گفت: دیجیتال کوین یک دارایی دیجیتال است که به شبکه بلاک چین خودش تعلق دارد اما توکن بلاک چین اختصاصی ندارد و بر روی یک شبکه بلاک چین دیگر که از قبل وجود دارد، ایجاد می‌شود.
وی به بررسی انواع توکن ها و همچنین ساخت توکن ها پرداخت و گفت: توکن های اوراق بهادار، توکن های کاربردی، توکن های سهامی و توکن های پرداخت از انواع این توکن ها هستند. توکن ها از طریق زبان برنامه‌نویسی، استانداردهای ایجاد توکن که توسط یک تیم بلاک چین ارائه می‌شود ایجاد می‌گردد.
عضو شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم به بررسی NFT  در متاورس پرداخت و تصریح کرد: صدور قباله ازدواج و دارایی زوجین در قالب NFT  ، خرید زمین و مالکیت آن با استفاده از NFT  ، خرید ابزار و تجهیزات مجازی اختصاصی در قالب NFT  ، خرید کپی‌رایت محصولات دیجیتال برای استفاده در کسب‌وکار و برند و از موضوعات کلیدی NFT   است و NFT   مبنای جدی شدن و واقعی شدن متاورس است.
 


3 اسفند 1400 14:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟